zaterdag 24 mei 2014

Marie Vinck beste Belgische actrice


Steve + Sky is de beste Belgische film van 2004, Marie Vinck beste actrice met haar rol in De kus . In Brussel werden voor de 18de keer de Joseph Plateauprijzen - de Belgische oscars, zeg maar - uitgereikt.

Premier Verhofstadt stuurde zijn kat, waarmee hij nog maar eens onderstreepte wat de uitreikers van de prijzen zelf al aanhaalden: de Belgische filmprijzen zouden best wat meer prestige mogen krijgen. Voor 2006 wordt alvast hard aan een nieuw concept gewerkt.

Steve + Sky verzilverde 2 van zijn 5 nominaties, maar het waren vooral Hilde Van Mieghem en haar dochter Marie Vinck die stonden te glunderen.

,,Ik had het niet verwacht, maar ik ben ongelooflijk in de wolken'', aldus Marie Vinck. ,,Ik werk eerst mijn thesis af, maar met deze prijs besef ik toch weer hoe graag ik eigenlijk wel acteer.

Ik heb de voorbije maanden al enkele aanbiedingen afgeslagen, maar vanaf eind juni mogen regisseurs mij weer bellen!''

De overige winnaars : beste regisseur: Frédéric Fonteyne voor La Femme de Gilles , beste acteur: Benoît Poelvoorde in Aaltra en Podium , beste scenario: Philippe Blasband, Frédéric Fonteyne en Marion Hänsel voor La Femme de Gilles , beste componist: Soulwax voor Steve + Sky , beste kortfilm: Alice et Moi van Micha Wald.

Maar Marie Vinck die momenteel furore maakt in de VTM serie 'De Rodenburgs' was dus de beste actrice van Vlaanderen.



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten